Vi kan tilbyde hele bogholderiet med en besparelse for dig på 10% af din samlede lønomkostning.
Hvordan kan vi gøre det?
Vi kan gøre dette, fordi vi er specialister i at optimere arbejdsprocesser – effektivisere samt eksperter med mange års erfaring i alle typer virksomheder og opgaver.
Se fordele ved outsourcing her
3 i Én – Få en regnskabschef, bogholder og løn medarbejder i én, som altid er opdateret med de nyeste love og regler.
En fast pris hver måned uden ekstra omkostninger til 10% mindre omkostning.
Opstarts omkostning kr. 4.000
( TILBUD…. Gratis ved indgåelse af aftale inden 01.05.2021)
Ved indgået aftale er der 1 måneds opsigelse for jer og 3 måneder for T-B-S.
Vi er altid tilgængelige på telefon, Teams og mail indenfor normal arbejdstid. Så du/I har alle fordele, dog kan vi ikke hjælpe med at hente en kop kaffe eller en kage ved bageren.
Ansat kontra outsourcing til T-B-S
Fastansat medarbejder fuld/del tid:
- Løn
- Ferie
- Pension
- Forsikringer
- Sygdom
- Barsel
- Personalegoder
- Fratrædelse/opsigelse 3 måneder (typisk)
- Ansættelse af ny medarbejder
- ATP bidrag
- AER bidrag + øvrige sociale omkostninger
- Kurser
- Gennemgang af systemer/rutiner osv.
Eksempel:
Løn medarbejder kr. 20.000
Pension 8% kr. 1.600
Feriepenge 12,5% kr. 2.500
Total omkostning kr. 24.100
Omkostning til T-B-S KUN kr. 21.690
Besparelse pr. måned kr. 2.410
Outsourcing til TBS = Spar 10% af din samlede lønomkostning
- Opsigelse af aftale 1 måned
- Opstarts omkostning kr. 4.000 (Dog gratis, ved indgåelse inden 1. maj 2021)
Effektivitet pr. løntime
Det er ikke nok at kigge på løn og lønomkostninger. Det siger jo intet om, hvad virksomheden får for pengene. Medarbejderens effektivitet er en væsentlig del af puslespillet, og den vil variere fra medarbejder til medarbejder og fra virksomhed til virksomhed.
En tommelfingerregel lyder, at en fuldtidsmedarbejder bruger ca. 60% af arbejdstiden på kerneopgaverne. Resten af arbejdstiden er ’overheadtid’, der går på ferie, kompetenceudvikling, småpauser, sygdom m.m.
Til sammenligning vil vi kun fakturere den aftalte pris. Uanset om vi i nogle perioder bruger mere tid end forventet. Hvis arbejdsmængden eller nye tiltag gør at tiden afviger væsentlig fra den aftale pris, vil vi genforhandle aftalen. Det være sig også ved nedgang i aktivitet.
Når du outsourcer, betaler du altså hverken for ferie, barsel, sygdom eller kursusdage. Effektiviteten pr. betalt time er derfor 100%.
Overblik over regnskab og økonomi
Hvornår får du det bedste overblik over virksomhedens regnskab og økonomi?
Mange vil intuitivt svare, ”Når vi klarer opgaverne internt”, for det synes logisk, at når opgaver løses in-house, så bliver viden og indsigt også formidlet internt mellem afdelinger. Men så enkel er virkeligheden sjældent.
Spørg dig selv, om du lige nu har overblik over dette kvartals indtægter og udgifter, samt hvorvidt disse stemmer overens med det budgetterede?
Overblik = Opdaterede tal + løbende formidling
Det daglige overblik over økonomien kommer ikke automatisk, men er et resultat af løbende opdateringer af regnskabet og afrapporteringer til ledelsen.
Nogle økonomisystemer giver overblik i form af brugervenlige dashboards, men også disse kræver at tallene bagved hele tiden er opdaterede.
Vælger I at løse opgaverne internt, må I derfor sikre, at I har faste procedurer på plads, så regnskabet hele tiden er up to date og nøgletal formidles videre til ledelsen. Vi har ALTID bogføringen up to date
Kompetencer
Størstedelen af virksomheder i Danmark er små og mellemstore, og mange af disse har blot en bogholder ansat.
Uanset virksomhedens størrelse og sammensætningen i regnskabsafdelingen, kræver det mange forskellige kompetencer at varetage virksomhedens samlede økonomi og regnskab. Det er dog de færreste virksomheder, der har interne ressourcer til at dække hele spektret ind.
Bogholderen kan typisk ikke analysere regnskabstallene eller udarbejde et likviditetsbudget.
Varetager I regnskabsopgaverne internt, er I derfor ofte nødt til at vælge, hvilke kompetencer, I får. Der er sjældent økonomi til at sammensætte den perfekte regnskabsafdeling.
Kvalitet og kontrol
Hvis du outsourcer, hvordan kan du så vide, om virksomheden får de rigtige fradrag, indbetaler den rigtige moms og at likviditetsbudgettet stemmer? Hvordan sikrer du med andre ord, at kvaliteten er i orden?
Det er nogle af de spørgsmål, vi typisk hører fra nye kunder. At virksomheden mister noget af kontrollen, når den outsourcer, er en udbredt myte.
Der sker tværtimod ofte dét, at de eksterne konsulenter er så erfarne og specialiserede, at de fanger en række ting, som virksomhederne ikke selv har opdaget eller tænkt over, og som efterfølgende medfører regnskabsmæssige fordele.